The Long Tail
waarom we in toekomst minder verkopen van meer
Chris Anderson
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2009
Door de liefde toegetakeld
Aat Ceelen
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2007
Jaring
Cor Jaring
Monumentaal overzicht van 50 jaar fotografie
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2009
Een aantal bekende foto’s van fotograaf Cor Jaring, croniqueur van de Provobeweging, blijkt gemaakt te zijn door de tot nu toe onbekende fotograaf Hans Wöhlken.
Zo blijkt de omslagfoto niet van Cor Jaring te zijn. Jaring werkte in die jaren samen met fotograaf Hans Wöhlken. Wöhlken trok zich in 1967 terug en werd verwarmingsmonteur.
Een paar duizend van zijn negatieven kwamen terecht in het archief van Jaring, met de bedoeling om er een boek over te maken.
De grote Hamersma
De Beste Wijnen In Alle Prijsklassen
Harold Hamersma
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2011
De grote Hamersma
De Beste Wijnen In Alle Prijsklassen
Harold Hamersma
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2012
Geillustreerde Atlas van het hiernamaals
Het hiernamaals voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid in kaart gebracht
Guido Derksen, Martin van Mousch, Jop Mijwaard
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2010
Zeepaardje met een Hoed op + CD
De EASY ALOHA’S (De Easy Aloha’s zijn de deejay’s Bas Albers & Gerard Janssen) over Mooi en Lelijk en zo
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2006
Als de dollar valt
alles over de kredietcrisis
Willem Middelkoop
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2006
Permanente oliecrisis
waarom benzine, gas en voedsel steeds duurder worden
Willem Middelkoop
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2008
Voetbal in de jaren '50
Op en rond de velden
Een nostalgisch beeld van het voetbal uit vervlogen tijden
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2007
De afrekening
Wielerroman
Mart Smeets
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2010
Retro
Persoonlijke verhalen uit heden en verleden
Mart Smeets
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2010
Papa's Auto
Henk Spaan
Uitgeverij Nieuw Amsterdam, 2006
Nieuw Amsterdam is een onafhankelijke Nederlandse uitgeverij die op 1 april 2005 werd opgericht door Boudewijn Poelmann en Derk Sauer. De uitgeverij richt zich op de serieuze publieksmarkt en publiceert zowel Nederlandse als vertaalde fictie, poëzie en non-fictie met als belangrijkste pijlers geschiedenis, cultuur, wetenschap, maatschappij, sport, lifestyle, culinair en crime.